En bångstyrig omöjlighet

Jag höll på kolavippa idag. Nog visste jag att lillen hade en vilja av stål, men det jag har upplevt idag måste ändå vara over the top of bråkstake till son.

Just nu är jag så pass uttömd på energi att jag inte orkar skriva någon redogörelse, men låt mig säga såhär: Grabben älskar rulltrappor, skjutdörrar, kullersten, måsar (till min förskräckelse), soptunnor, bilar, bussar o.s.v. till den grad att han bara måste fram och krama om dessa saker, annars blir han rasande. Han har därimot utvecklat ett förakt mot sin vagn och sin moders auktoritet! Han har klöst mig illröd på halsen efter att jag hindrat honom att springa in i rulltrappan och han har skrikit, sparkat och slagits när jag har försökt att sätta tillbaks honom i vagnen.

Jag känner för tillfället att jag inte ska ge mig ut ensam med honom på ett tag framöver för både min rygg och mitt tålamod håller på att gå åt.

Phuff... men nu är vi hemma och han är åter världens snällaste och goaste unge :)

Kommentarer
Postat av: LinaPiraten

Jag både lider med dig och förstår dig precis.

Jag sa när vår son var liten(haha,han är 9 månader nu så han är väl fortfarabnde liten) att jag var glad att han hade ett sånt temperament och var så envis/stark vilja redan då-det tyder ju på en stark karaktär..

Vi känner av REDAN NU att det kommer bli många små duster här hemma..

jaja.."det är en fas,det är en fas,det är en fas"försöker tänka framåt

2011-08-27 @ 20:03:01
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/
Postat av: saralovisa

Åh vad jag lider med dig vännen. Det var ju inte så det skulle bli idag!

Hoppas du får vila upp dig lite ikväll. Barnvakt nån timme så att du kan åka iväg själv kanske inte vore så dumt det ändå..

Stor kram!

2011-08-27 @ 23:09:48
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: inteutanmindotterochson

jag trodde att tjoppan i huset var väääldigt tjurig, visade sig vara ganska lidrigt nu när vi har fått en lillebror, SHIT vad han kan vara bångstyrig!!! vi har fått ett regentbyte i huset, det kan jag lova!!!

men, det är faser de ska gå igenom, härda ut...det kommer gå över!!!

massor av stärkande kramar till både dig och mig!!!

2011-08-28 @ 08:31:25
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja gud vilka förslitningsskador man kan få av tjuriga barn. Som tur är brukar dessa tjurighetsperioder gå över (och komma tillbaka) : S

2011-08-28 @ 14:03:35
URL: http://lailustradora.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin