håravfall

Jaha, då har man börjat tappa håret också! Jag trodde i ärlighetens namn att det skulle ske direkt efter att lillen hade kommit ut men jag har fått behålla detfram till nu. Men nu faller det av. Håret rasar av och jag hittar det överallt - i händerna och i munnen på lillen, på alla kläder och kuddar, i maten och på sambon.

Tydligen ska postgravid-hormonella håravfall inte ha med näringsintaget att göra. Det har inte att göra med ifall man ammar eller inte. Det är väl bara att gilla läget antar jag :p

(Tyvärr har jag ingen bildkälla. Sorry...)

Jag hade just fått reda på att lillen inte fick mat så att det räckte och att han antagligen varit hungrig (och jag blev alldeles förfärad över att jag inte hade upptäckt en sådan grundläggande sak) så vi fick lov att lägga till ersättning till honom på kvällarna.

När jag sedan samma vecka upptäckte att jag börjat tappa hår så kändes det verkligen orättvist - Antingen lyckas man amma sitt barn helt men att det kanske kostar en del håravfall, eller så kan man inte amma sitt barn helt men då får man åtminstone behålla håret! Jag får visst bara nackdelarna!

Men då trodde jag ju också att det hade med amningen att göra, men som sagt så kan kan tappa mycket hår vare sig man ammar helt, halvt eller inget.



Kommentarer
Postat av: Helena

Men gud va skönt att höra att fler har samma problem... Inte för att de är så skönt att du oxå tappar håret, med Maja märkte jag bara att jag blev tunnhårig men såg aldrig håret nånstans, men nu med nr 2 så har de varit sjukt mycket känns de som, men nu har det börja avta lite, har även slutat ammat helt nu oxå.

Hoppas det ger sig för dig med snart!

Ha de bäst

2010-10-21 @ 21:08:55
Postat av: Nabil

Jag har aldrig drabbats av håravfall själv, men jag kan tänka mig att det är oerhört tråkigt.



Hoppas det blir bättre med tiden!

2010-10-31 @ 12:08:09
URL: http://mot-haravfall.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin