bebis vecka 30

Bebisen tycker fortfarande att det är lite läskigt med skramlande ljud (vilket jag märker genom att den sprätter till vid plötsliga metalliska ljud, som t.ex metallkällsorteringen och diskning av bestick.) I övrigt så brukar bebisen förflytta sig med lugna rörelser i magen när jag lägger mig ner och stryker på den.
På kvällarna, starx efter kvällsfikat så gör den lite kraftigare rörelser, sträcker ut sig eller spjärnar emot med hälarna (...det jag tror är hälarna). Ibland kittlas det på vissa punkter i magen som om bebisen viftar på tårna eller kraffsar med sina små fingrar mot livmoderväggen.

på bilden: bebismage vecka 28+6

Tyvärr har jag varit både stressad och börjat få ont i kroppen. Jag klarar knappt av en halv dag på skolan innan jag får ont i ry ggen och i bäckenet. För några dagar sedan stegrade förvärkarna/sammandragningarna så pass att jag blev ordinerad "hemmavistelse i horisontalläge" under en veckas tid, vilket jag såklart inte kommer att kunna hålla. Men såhär efter att ha lyssnat lite mer på kroppen i två dagar så upptäcker jag att förvärkarna börjar att återgå till det normala igen. Muskelvärken är dock oförändrad och samma med foglossningen.

Det finns ett problem med att ta det lugnt samtidigt som man pluggar. Om jag struntar i en veckas föreläsningar och grupparbeten så blir det dubbelt arbete veckan efter det och då är ju den vilan som bortblåst. Jag måste åtminstone närvara på de obligatoriska seminarierna och grupparbetena.
Men nu ska jag iaf. ta det riktigt lugnt mellan onsdag-måndag, så ska jag fråga barnmorskan om vad de har för hjälp att erbjuda mot onda ryggar.

Kommentarer
Postat av: petra

trist att höra att du har ont! hoppas du får nått mot smärtan! kramar!

2010-04-28 @ 20:57:15
Postat av: Christine Andersson

Fin blus mitt barnbarnsmor har! :)



Hoppas du får hjälp med att lindra värken!



( Har du provat: värmedyna, höftbälte, att alltid ha en kudde mellan benen, när du ligger på sidan, för att undvika att höfterna trycks ihop = mer smärta...? )



Kram <3, Kiki



2010-04-29 @ 12:22:44
Postat av: saralovisa

Magen är såå fin!!



HAhha jo nog var han nervös, men ack. Den karln börjar bli proffs på spa och skönhetsbehandlingar i hemmet! Haha älskar att min tjejkompisar brukar be honom om smakråd före deras egna karlar!

Han är så bra min karl!

2010-05-01 @ 12:46:40
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: erika

Åh vilken vacker mage du har :-) jag slår vad om att världen sällan får skåda en så vacker gravid kvinna som dej!



Många kramar till er

(passa på att vila, det blir gles med det sen ;-))

2010-05-10 @ 12:56:50
URL: http://meja.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin