Det som göms i snö... eller Urskogen

Det är svårt att sätta ord på upplevelser som denna. Varje år sker ändå detsamma och med en lätt chockartad förvåning låter jag sanningen träda fram i dagsljus.

Publiken blir oftast förvirrade, ibland helt utan förståelse, för det är svårt att skilja mellan preformance och ställningstagande. Eller är det lathet och ignorans som det handlar om?

Men oftast betraktar publiken utan frågor. Kanske för att de läsa i min sänkta blick att det inte finns några svar att ge. För vad ska jag svara? -Näe, jag glömde liksom bort att mina ben existerade. Vinterhalvåret är ju så beklämmande beklätt, så hur skulle jag kunnat veta... och så rycker jag lite på axlarna i akompanjemang till mitt nervösa skratt.

I och med att temperaturen stiger så faller vinterpaltorna av. Det är då som den urskog jag odlat sedan september förra året visar sig vara något alldeles speciellt.

För övrigt påminner mina fötter om en gammal murken eka i vilken man skulle få stickor i baken av. Ifall man satte sig i den d.v.s.  Årorna är dessutom spruckna och det växer lite alger längs med paddelkanten.

Kommentarer
Postat av: Saralovisa

Haha åh vad du förgyller livet mitt teresa!:)

2012-05-27 @ 20:37:02
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin