Det finns en risk att han blir dyr i drift

Inte för att jag vill klaga men.. lördagen var minst sagt kaotisk.

Dagen började med att sonen bröt sönder sopskyffeln. Jaja, om man använder sopskyffeln som häst så händer sådant ibland.. att hästen slits ut eller bryter ett ben. Så långt var det alltså ganska normalkaotiskt. Men fortsättning följer:

Efter frukosten tog han min vattenflaska och hällde ut över mobiltelefonen. En timme senare hade han hällt gammalt kaffe över sig (kallt kaffe som pappan hade lämnat framme) och vi fick byta alla kläder. Efter det var det dags att gå lös på TVn med en plastspade. När jag sa ifrån att han inte fick anfalla TVn började han slå på mig istället :P Jag slet av honom spaden och sa bestämt -Nej! och satte honom i mitt knä för att han skulle lugna sig, men han blev så arg på mig att han tog min kaffekopp och öste kaffet över datorn.

Jippie... Sedan satt jag och plockade bort tangenter från tangentbordet för att torka upp kaffet med tops :P

Kvällen kom och han avrundade med att tugga på en gammal diskmedelflaska. Allstå, han drack inte diskmedel, men det var rester av diskmedel kring korken och det räckte för att han skulle kunna springa runt och göra bubbelskum med munnen.

Jag räknar med att det händer en sån här sak om dagen, men jag är inte berädd att tackla allt på en gång! Det kan vara min uppmärksamhet som tryter, men då borde sånt ske oftare eftersom uppmärksamhet inte är min starka sida annars heller ;)

Idag har iaf. varit relativt lugn, även om han fortfarande testar gränser och bråkar med mig. Att testa gränser är sunt! det skapar intelligenta och ifrågasättande männsikor. Men för hans ömma moders skull, för att hon inte ska få hjärtinfarkt och fastna i kronsikt chocktilstånd, bör lillen kanske fördela gränstestandet jämt över hela veckan. Det skulle vara tacksamt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Eller hur, just den delen blev hemskt lyckad ;-)



Håller tummarna för att Otto bestämmer sig för att inte klumpa ihop allt bus på en och samma dag inkommande vecka.... :-D

2012-01-22 @ 16:52:47
URL: http://malinenros.blogg.se/
Postat av: Kiki

Men din lille buse...Skärpning ;)



Jag längtar efter en kram - och lite lagom bus - från dig, SötOtto!



// Farmor



2012-01-23 @ 18:16:22
Postat av: LinaPiraten

Jag håller absolut med om att testa gränser skapar intelligens och en stark identitet,vilket är toppenbra..

Men ibland så vet man inte om man ska gråta eller gallskrika när sonen tror att han är den enda som bestämmer här hemma.

OMG vad han säger ifrån!

2012-01-24 @ 21:36:19
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin