Superkraften

Mina damer och herrar, låt mig presentera en av mina superkrafter!

Jag tror inte att det är många, om ens någon, som kan mäta sig med min extraordinära talang.


Ja, det är helt ok att appådera, buga sig och förundras.

Och nu frågar ni er själva; Hur bär hon sig åt? Vad är hemligheten?

Jo, jag ska berätta om min diskstaplingsteknik.

Lager 1 - Först staplar jag de tyngsta och/eller tåligaste sakerna längst ner i diskstället. Se till att utnytta eventuella tomrum som blir under exempelvis kokkärl eller skålar (onödigt att slösa utrymme).

Lager 2 - Sedan staplar jag porslin och glas (stötkänsliga lagret) ovanpå det första lagret.

Lager 3 - Slutligen toppar jag berget med plast och andra saker som är lätta.


I övrigt gäller det bara att tänka på tetris och balans - ha det som ett mantra när du staplar: tetris och balans, tetris och balans...

Kommentarer
Postat av: Mor

Ha ha, men finkopparna ligger väldigt farligt till tycker jag. Det blir ingen diskning för mig i morgon då:)

2011-05-12 @ 22:22:29
Postat av: erika

du är underbar kamraten!

2011-05-13 @ 10:02:35
URL: http://www.erikabergstrom.com
Postat av: Kusin A

Fantastiskt arbete i världsmästarklass!

2011-05-18 @ 10:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin