Sockerfria hallon -och körsbärsmaränger

Jag fixade sockerfria hallon- och körsbärsmaränger. De blev inte så vidare söta (som ni kan förstå), men de blev friska och syrliga eftersom jag vräkte ner mängder av frystorkade bär.

Det blev otraditionellt och gott!

Jag gjorde sockerfria hallon -och körsbärsmaränger och äggvita och frystorkade bär.

Men jag borde gräddat dem på lite lägre värme och istället längre tid för att slippa den där brunaktiga ytan. Eller kanske man skulle haft aliminiumfolie över dem? Hur får man dem sådär frasiga?? Mina blir mer sega.

Jaja, det får bli ett senare experiment!

---------------------------------------------------------------

Frystorkade bär går att köpa här. Kilopriset ser ut att vara hutlöst dyrt, men det är för att man har tagit bort all vätska från bären - de är verkligen dryga att använda, 75 gram motsvarar ca 750 gram färska bär.

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Och jag som inte har någon ugn =(

2011-05-23 @ 22:12:31
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin