Orklös, viljelös och fet

Uppmuntrande rubrik heller hur? :P

Tyvärr kan jag inte påstå att det känns bättre än så. Som ni kanske har märkt har jag varit ganska inaktiv i bloggen och de inlägg jag har gjort har inte varit de muntraste. Jag mår piss helt enlkelt.

Min vår-sömnlöshet har kommit lite tidigare än vanligt i år.. vaknar tidigt på morgonen (natten) med en stress i kroppen som gör att jag inte kan somna om. Jag är ledsen, arg och tar det mesta som pikar mot mig som person.

Jag får så dåligt samvete; När jag gråter tror lillen att jag skrattar och då börjar han skratta tillbaks. Jag älskar honom så mycket! Tanken att han måste växa upp med en mamma som så lätt tappar gnistan känns hjärtskärnade.

Jag har fått sååå många tips om att jag "bara ska titta på min son så blir jag glad igen" och det kanske fungerar för de flesta. Jag mår bara sämre av det - Jag  får dåligt samvete för att han ska behöva se mig ledsen, att jag inte lyckas vara lycklig trots att vi är så lyckligt lottade i livet. Jag mår dåligt av att jag ska behöva skämmas över min psykiska ohälsa, att jag inte vågar tro att det kan bli bättre och att jag inte vill något hellre än att sova bort den tid som smärtar som mest.

Jag har migrän eller spänningshuvudvärk var och varannan dag och jag har fortfarande inte lyckats sluta att amma så jag kan inte ta migränmedicinerna hur som helst heller. Dessutom har jag lyckats gå upp två kilo de senaste två veckorna! Jag fattar inte hur det har gått till för jag äter och rör på mig lika lite som vanligt :P  Måste vara kortisolhöjning som gör det (kortisol=stresshormon som gör dig fet). Nu har jag ett BMI på 30!! det betyder FETMA! Fetma är en sjukdom så jag atar att jag inte är vidare frisk för tillfället.

Piss och skit känns det.

Kommentarer
Postat av: lisa b

Åh, skär i hjärtat att läsa. Stor kram på dig från en smått ångestuppstressad, vårdeprimerad, nollinkomsttagande, latarsel som känner att hon borde göra mer av sitt liv. Kram!

2011-03-26 @ 19:26:40
Postat av: VelourVenus i egen högfärdig person

Tack lisa <3 kram tebaks!

2011-03-26 @ 19:48:27
Postat av: petra

vet du vad tesa?? det är faktiskt bra för barn att se att man kan vara ledsen! då förstår det att det inte är något skamligt i att gråta! huvudsaken är ju att ni vet att ni är lyckliga...själv så måste jag gråta ibland för att få ut det...bättre det än att slitas itu innuti!

så snälla; få inte dåligt samvete, DU är den bästa mamman till ditt barn!! =)



kramar i massor!!!

/Petra

2011-03-26 @ 20:58:56
Postat av: Anonym

Gör en liten utflykt med tåg eller buss. Det skulle pigga upp både dig o Otto, tror mormor elisabeth

2011-03-27 @ 19:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin