Kvinnor och Semlor

När jag vaknade i morse hade jag inte en aning om vad det var för dag... inte en aning överhuvudtaget. Jag visste att karln min var ledig, att det var en vardag och att solen sken utomhus, that's it! Det kom senare till min kännedom att det var tisdag, internationella kvinnodagen och fettisdagen på en och samma gång! Inte vilken veckodag som helst alltså!

Fettisdagen brukar jag inte hålla koll på för jag är inte så förtjust i semlor. Internationella kvinnodagen brukar jag ha koll på men tydligen inte detta år.

Jag var iaf inne på SaraLovisas blogg och läste att hon ville ha semlor, det var så jag upptäcket att det var fettisdag, och sedan blev jag grattulerad av min sambo på internationella kvinnodagen. Slutligen hade dagen fallit på plats och mitt veckovill hade gått över till veckofokus.

Jag tog tjuren vid hornen och bad Sara Lovisa att hänga med mig en sväng på affären - då kunde hon ju inhandla sina semlor också! En lysande idé tyckte jag, för då fick jag chansen att glutta på deras lille Alfons också :)

Alfons med mamma Sara Lovisa. Vilka finingar alltså!


Han har blivit så stor den där Alfons - så stor och ändå så liten! Han lyckades sova nästintill hela tiden vi var på affären. Jag hade nästan glömt hur mycket småbebisar sover (typ alltid, förutom då man själv behöver sova).

Där gick vi med barnvagnarna, lille Alfons i ena vagnen ch matkassar i andra vagnen, i full fart att snacka om amningsbesvär och sömnlöshet - Då snubblar jag över mina egna fötter! Vagnen med matkassarna välter och mina knän skrubbas mot den sandade vägen. Guuu vicken tur att jag inte hade min lille grabb med mig! Även om jag faktiskt hade varit försiktigare om han hade legat däri, men hade jag snubblat sådär så hade han trillat ur tror jag.

Väl hemma fick jag krama på min lille plutt. Det var som att jag fick dåligt samvete trots att han inte hade varit med när vagnen tippade. Ja, huvva! mammahjärtat är outgrundligt märkligt i sina reaktioner. Dessutom hade jag saknat honom MASSOR under den korta tiden vi var ifrån varandra.


Jo, jag var även fabolous i håret! Hårsprayen från igår sitter som sten!! :D

Näe, det blev inga semlor för mig (och lika bra var väl det) men det blev en trevlig stund i kvinnligt sällskap dagen till ära!

Kommentarer
Postat av: erika

men guuu vilken läcker body sötotto har!!!



kram vackra kvinna dagen till ära <3

2011-03-08 @ 20:56:15
URL: http://www.erikabergstrom.com
Postat av: saralovisa

åH VILKEN FIN BILD!!!!!!

Så otroligt fin!

Det var verkligen en härlig tur på affärn:) Stort tack!

Stackare, fastän du inte ska ha dåligt samvete så kan jag ändå förstå känslan.

Mammahjärtat är bräckligt och älskvärt!

Men nu var det faktiskt dig det var synd om, det var dina knän som skrubbades. Inte ottos knän!

:)



Stor kram

2011-03-08 @ 21:26:07
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Tess

Vilka sötisar! En sådan där bullbody har Connor också. Den är så söt! Aj, vilken otur att snubbla så. Men tur i oturen att lillen inte var med då.



Svar: Tack :-) Ja, Tradera är riktigt bra!

2011-03-08 @ 22:29:01
URL: http://highlandertess.blogg.se/
Postat av: Felix Vincent

Jag kan avslöja att det även var pannkakans dag idag. Fast det visste jag inte förrän någon berättade det för mig. Hade nog inte haft koll på de andra heller om det inte varit för FB m.m.

2011-03-08 @ 22:39:15
URL: http://felixvincent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin