Kakgömman

Igår skulle jag rensa i skåpen ovanför frys och kyl. Skåpen har för en längre tid praktiserat som samlingsplats för returglas. Eftersom vi inte har någon bil så tömms denna insamiling ganska sällan. Men nu skulle jag då samla ihop alla tomglas för att jag ska ta dem under barnvagnen någon dag för att panta dem (någon dag.. det kan ju ta tid :P).

Längst bak hittade jag något oväntat - En samling havrekakor mötte min förvånade blick! Min första tanke var att min sambo hade gått bakom ryggen på mig och gömt gosaker där jag inte ska hitta dem och att han brukar gå och smygäta kakor då jag inte ser det (jo,det har hänt förr med Ben & Jerry-glass!).


Men när jag började tänka logiskt kom jag slutligen fram till att kakorna har hamnat i ett bortglömt universum. Det måste varit evigheter sedan vi köpte kakorna, dels för att jag inte kan minnas att vi någonsinn köpt dem men även det faktum att vi inte har rotat runt längst bak i skåpen på minst 1½ år!

Kakorna kastas för att göra plats för annat. Kanske blir den en ny kakgömma framöver, men förhoppningsvis inte.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Hahaha tsss! Att glömma kakor! Det är bra jobbat, det har jag aldrig lyckats med;)



Jag fick en powernap strax innan han somnade så jag kunde inte förmå mig att somna ifrån ljuset.

Det var grymt skönt att få vara vaken själv ett tag.

Men igår! Ack, då hade jag prioriterat sängen alla gånger!!

:)

Tusen tack för lånet av babysittern Teresa, han verkar gilla den! :)

2011-03-13 @ 19:31:32
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin