En brudslöja mot myggor, knott och annat flygande jävulskap

För 1 ½ vecka sedan när jag var till föräldrahemmet upptäckte jag att det var mycket mygg där ute på landsbygden. Det borde jag kunna räkna ut med arslet, men eftersom jag nu inte räkande ut det innan jag for dit så stod vi där ute i skogarna utan myggnät till lillens vagn.

Som tur var hade mamma en gammal brudslöja i någon gömma. Det var med största sannolikhet ett impulsköp från någon loppis - Fråga mig inte varför min mamma impulshandlar gamla brudslöjor för jag har då ingen aning! Kanske hade hon hoppats på att hon kunde använda den till någon maskeradutstyrsel. Det får förbli en gåta.


Brudslöjan fick tjäna som myggnät över vagnen. Det fungerade utmärkt!

Kommentarer
Postat av: Angelica vecka34

Vilar med klass (:

2011-06-20 @ 13:43:23
URL: http://tweju.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Det där var ju smart! Och vackert också säkert. Jag hoppas den lille uppskattar finmyggnätet.

2011-06-20 @ 14:07:57
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: Mamma Lisabet

Nej det var inget impulsköp eller baktanke med brudslöjan. Den är inte ens min egen. Jag fick låna den när vi uppträdde med Mormors salonger. Jag spexade med den i någon låt har jag för mig. Men den som spar han har som man brukar säga...

2011-06-20 @ 23:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin