Bloggtorka, men läs vidare...

Japp, här var det bloggtorka!

Jag hade tänkt berätta hur fjantigt miserabel jag har varit idag, att jag bär omaka sockar, att jag mår illa för att jag har hetsätit och att jag surnade ihop när jag inte kunde hitta min burk med jordnötssmör. Allt skulle bli bättre om jag bara hittade mitt älskade jordnötssmör!

Men nej, jag orkar inte skriva om det. Istället vill jag dela med mig av något som berör och förargar mig.

Jag var inte vidare populär när jag gick i högstadiet, men jag var heller inte impopulär.. snarare utanför pga att jag varken ville vara lagom eller som alla andra. Jag var mig själv (med alla varierande personlighetsdrag därtill) och det var min stolthet. Men nu var det inte mig som jag tänkte lägga fokus på.

En gammal vän och klasskamrat berättade en gång för mig om vilket bemötande hon och en kompis till henne fick när de ville ha hjälp och stöd pga den utsatthet de kände i skolan. Nu lade hon nyss upp länk på FB och kommenterade med följade:

Jag och min klasskompis Lina fick följande kommentar från vår klassföreståndare, tillika ordrörande för mobbinteamet på skolan: "Ni får skylla er själva som har så konstiga kläder och mycket åsikter om allt." efter att passare kastas på lektionerna, specialarbeten förstörts i uppbrytna skåp och mycket mer...

Att vuxna, framförallt lärare, säger sådant och kommer undan med det förargar mig ut i fingerspetsarna! Tänk hur många elevers helvete som har bemötts med ignorans och likgiltighet!

Länken som hon delade var från Effekt's Blogg (Effekt = Rädda Barnens webbitdning för unga). Läs det inlägget är ni snälla - det är inte bara en viktig sak att ta del av, det är även mycket bra skrivet.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Men helvetet jag vad less jag blir på alla puckade idioter!

Bläääääääääääääääääääääääää!!!!!



Jag pallar inte att läsa artikeln ikväll ögonen är för grusade men jag ska läsa den imorgon:)

Kram min finaste

2011-07-12 @ 23:21:43
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: inteutanmindotterochson

SKÄMS å hela min arbetskårs vägnar!!!!!

fy så jäkla dåligt!!!!!

2011-07-13 @ 09:04:47
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Everlasting

Sådant kan man verklligen bli ordentligt upprörd över. Hur kan man bemöta mobbning med en sådan kommentar?!



Jag hade redan läst den artikeln, och den beskriver mycket väl hur det kan vara på högstadiet.



2011-07-13 @ 10:04:19
URL: http://kattisbiggestfan.blogg.se/
Postat av: LinaPiraten

nä fy fan

Ja visst var det lika många vuxna och lärare som hjälpte till att få mobbningen att fortgå,som ungarna,tyvärr

2011-07-13 @ 11:31:57
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/
Postat av: Annie

Cool bloggdesigndu har!:)

2011-07-14 @ 22:10:46
URL: http://annilivet.blogg.se/
Postat av: LinaPiraten

Jahopp,var skriver vi kontraktet?Det är ju DIG jag ska vända mig till i framtiden när jag behöver drömtydning bruden!



Det är så konstigt-jag hjälper gärna andra att tyda eller tolka,men när det gäller mig själv så blir jag fem år och fattar ingenting om symboliken typ..Skumt faktiskt..

Det kanske är lättare att se hur andra ska göra sina val än hur man själv ska.



Och är det något som skrämmer just nu så är det just den OROANDE framtiden,för jag vet vet vet att jag "måste välja väg" eller hur man ska säga.Ett stort stundande ställningstagande..



Hmm



Tack åter igen,you made my kväll:)

2011-07-14 @ 22:51:47
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin