Nytt Matporslin! (+ordvits)

Igår kom svärföräldrarna förbi och med sig hade de en uppsättning matporslin. De måste ha hört mig muttra om hur less jag är på att bara ha omaka tallrikar i skåpen! Nu ser allt likadant ut. Inte för att jag tycker att det är fult med omaka porslin, det har sin charm det med, men efter 14 år med skåpen fulla med "tre-av-varje-modell-porslin" så är jag ganska nöjd över att få se sammanhängande mönster på mina tallrikar.

Serveringstallrikarna! Det får mig dock att fundera över när jag någonsin lägger upp maten på särskilda tallrikar, men en vacker dag kanske vi bjuder hela släkten på julbuffé (typ när vi har plats..och diskmaskin).

Detta innebar dock att jag var tvungen att göra mig av med mina vackra  Gustavsberg "blommor"- tallrikar  med dekor av Stig Lindberg, men som tur var så ville Sara Lovisa ha dem så hon fick adoptera mina älsklingar. Alltså, jag hade bara fyra av varje tallriksstorlek så det var ju inga mängder.

På morgonen när vi öppnade skåpluckorna möttes vi av en ljuv känsla...

Jämna rader av tallrikar!

Allt snack om tallrikar får mig att tänka på en ordvits:

Berta och Stina skulle ut på picknick. När de skulle packa upp maten sade Stina till Berta
-Nu glömde du packa ner något att äta på.
Då svarade Berta...
-Men jag trodde inte att det skulle behövas, du sa ju att vi skulle till en tallrik skog!

Hehehe...

På Återseende!

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Äääh dålig och dålig.

Men man strålar inte direkt:)

Du har ju grym hy Teresa!

Aldrig en massa röda fläckar eller mörka ringar kring ögonen!

2011-01-31 @ 13:38:00
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: erika

du är bäst kompis :-)



kram <3

2011-01-31 @ 14:21:03
URL: http://www.erikabergstrom.com
Postat av: Derya Bahceci

Åh vad kul med nya prylar till hemmet

2011-01-31 @ 22:49:45
URL: http://www.kth.se/derya

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin