Kyss mig långsamt...

Härom dagen såg jag på BarnTV då barn fick berätta om vad de tyckte var romantiskt. De sa allt emellan hjärtan och nallebjörnar till att gå hand i hand och kramas.

De äldre flickorna i programmet sa -Allt blir romantiskt ifall man är med den rätte... men jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det. Det är ju gulligt att de har en sådan tilltro på romantiken, men hur romantiskt är det med att hitta sursockar i soffan när du ska lägga dig och mysa framför TVn?! Inte för att hela världen faller samman för det men inte f*n är det romantiskt!

Jag drar mig till minnes om vad en vän till mig berättade. Hon hade frågat sin dåvarande partner vad han tyckte att kärlek var. Killen i fråga hade tänkt så att hjärncellerna knastrade -Det är när jag kommer hem från jobbet och så har du lagat mat åt mig, svarade han stolt. Om jag inte minns fel så hade min vän blivit skitförbannad och lämnat hemmet för att inte återvända förren sent den kvällen. Jag hade nog gjort detsamma. Men den där stackaren tyckte nog att han hade givit ett bra svar på hennes fråga och förstod nog inte alls varför hon blev förbannad. Ja, smaken är som baken och tydligen uppfattar vi inte kärlek likadant.

Igår när min karl kom hem hade han med sig rosa tulpaner till mig. Blommor är väl en kanske en uttjatad klassiker men det beror också lite på vad man läser in i handlingen. För mig är det inte just själva blommorna som gör mig glad, det är att han faktiskt tänkte på mig när han fick syn på blommorna i affären. Han kopplade ihop mig med blommorna! Det är en ganska upplyftande tanke då man går omkring där hemma i mjukisbyxor och flottigt hår och känner sig som allt annat än en skär blomma.

Gammal bild från förra våren, men tulpanerna som jag fick igår var nästan lika.

Men så har jag hört om folk som absolut inte vill ha blommor av sin partner, de som rent ut sagt tycker att det är löjligt och tycker att det är "avtändande" med sådana mesiga handlingar. Vad tycker du är romantiskt?

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Jag är precis som du Teresa. Blir överlycklig över att han kommit på tanken att ta med dom ljuva blommorna just till MIG! :)

Fattar inte alls vad som skulle vara avtändande ..

Haha men smaken är som baken!



Nej, den killen hade garanterat aldrig ens vart i kontakt men någon höggravid. Helvete så ledsen jag kände mig, över ingenting.. Vet dock inte vad han ville prata om. Men han såg himla proper ut!



Jag tänker på dig min sköna! (Och vi hade faktiskt redan listat ut att du gått och blivit med blommor. Dom lyser så fint i köksfönstret)



2011-01-27 @ 16:25:49
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Petra

jag är nog konstig, men jag förstår inte varför hon blev arg över att han blev glad över mat!

personligen är jag galet förtjust i att få blommor men tyvärr är det dessvärre bara jag i detta förhållande som ger blommor.



min älskade make är mer; "jag har ju sagt att jag älskar dig, ändras det hör jag av mig!" fniss



kramar i massor!

2011-01-28 @ 08:08:06
Postat av: Christelle

Blommklassikern blir väl aldrig uttjatad. Det är ju helt i vilket syfte han, hon, den eller det kommer med blommor. Jag fick blommor i går av min granne. Jag fick dom för att hon tycker att jag alltid ställer upp. Och de TVÅ gånger jag fått blommor av min sambo har jag blivit så glad för att han hade köpt dom till mig, just mig! Det är meningen med blommorna som är det betydande och därför kan den klassikern ALDRIG bli uttjatad enligt mig. Fint är det med tulpaner och glad blir man av att titta på dom. Ljuvliga blommor och ljuvliga människor som ger bort blommor i syfte att visa uppskattning eller glädja någon.

2011-01-28 @ 12:10:14
URL: http://chrillanpasprangen.blogspot.com/
Postat av: Cornelia

Åh... nu vill jag komma med ett snuskigt bra svar utan att bli för cheesy.

Romantik är när min kille erbjuder sig att färga håret på mig fast att henna ser ut som ett lass snigelbajs. Och när han kommer in i badrummet när jag precis skrubbat ansiktet och han pussar mig i nacken och säger "Vad söt och röd du är i ansiktet just nu!" När han säger att jag är det bästa som hänt honom. När jag ligger och drar in den där speciella doften mellan hans käke och hals. Och romantik var det den där gången när vi precis hade träffats, och han gick en halv mil hem till mig för att hämta upp mig "som killen ska göra på första dejten".

2011-01-28 @ 18:02:48
URL: http://bitterheterna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin