Ingen sömn på två dagar försmäktar vi i detta hem!

Det här måste varit den absolut sömnlösaste natten på länge. Lillen har gråtit, gråtit, gråtit och gråtit hela natten - sovandes, som vanligt. Istället för det sedvanliga varannan-timme- halva-natten-gråt så har han nu gråtit en gång i halvtimmen... hela natten! Det har bara varit att ha honom i sängen bredvid mig och flytta honom från bröst till bröst för att hålla honom lugn. Jag är helt knäckt! men lillen verkar inte ha påverkats något alls av sin oroliga sömn, han är lika glad som han brukar vara under dagtid.

När jag tidigare i veckan var på BVC sade vår distriktssköterska att vi skulle kunna vänta oss mycket mardrömmar när han närmar sig 8 månader... det kändes som ett skämt! Hon kan väl inte mena att han kommer att drömma mer än det han gör nu?! Jag sa till henne att han minsann har drömt mardrömmar halva nätterna sedan han var fyra månader och att jag har svårt att tro att det kan bli så mycket mer  -Jahaaa... sa hon (kändes sam att hon trodde att jag överdrev) ... det är klart... han är väl en ganska aktiv pojke så det händer väl mycket i hjärnan redan nu.

Jag tror att han är precis lika aktiv som alla andra barn i hans ålder, även om man gärna vill tro att ens barn är något lite extra utvecklingsmässigt. Men på senaste tiden har det nog varit mycket. Det som jag tror kan ha påverkat att han sover sämre:

  • Han snackar hela dagarna, det kommer nya ljud hela tiden.
  • Han har nyss varit sjuk.
  • Jens har börjat jobba och nu är lillen ensam med mig hela dagarna (jo jag vet.. himla traumatiserande!).
  • Han har börjat gå i gåstol och förflyttar sig även när han ligger på golvet.
  • Det verkar varit jobbigt i munnen/tänderna de senaste två dagarna.

Eller också är han bara ett barn som bearbetar mer när han sover än när han är vaken helt enkelt.

Jag känner mig oerhört tärd. Samtidigt är jag tacksam över att han är en  snäll kille (för det mesta) dagtid, det underlättar ju en hel del.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Åh men stackars er! Och stackars otto som inte kan utan att drömam hemsktheter!

Kan ju tänkas att det inte blir så mycket värre när han fyller 8 månader eftersom att han redan verkar ha betat av den fasen.



Åh tack Teresa! Ja, jag vill verkligen ha ett rött läppstigt.. men isf ett som sitter och inte skiftar i blått. Har du något tips? Det du hade på jul var supersnyggt!

2011-01-20 @ 15:14:25
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: saralovisa

WOW ny bakgrund!!! Jag gillare! :)

2011-01-20 @ 19:38:49
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: petra

åh så jag känner igen mig i vår lilla kille! här hos oss är det exakt likadant. vi har en jätteglá kille dagtid och sedan är han uppe på nätterna! förstår inte hur de orkar!!!



man är såååå less, tycker mest synd om hans storasyster som måste ta mycket skit bara för att jag är sååå trött...nåja, vet du va tesa? snart är de äldre och sover mycket bättre...och då har vi glömt de här sömnlösa nättern! bra va?

KRAM! VI HÖRS!

2011-01-21 @ 12:57:02
Postat av: Gabrielle

kan det inte vara ngt annat då? att han är hungrig? eller ha ont i magen? kanske kan prova att utesluta mjölkprodukter eller ngt? fia var ju sådär ett tag och då var det hunger...åsså blir hon alltid ggråtig på nätterna när hon har feber, men det är ju inte superofta iaf...hoppas ni får ordning på det iaf

2011-01-22 @ 00:10:20
Postat av: Mamma

Ja egntligen så vill jag bara säga, vilket nu inte är någon tröst. Efter 5 barn, vilket ett inkluderar dig Teresen, så låter det ganska "normalt" ur mina ögon sett men jag vet ju att det är jobbigt. Men så var det att inget av syskonen Ämting Backlund har varit särskilt bra på att sova på nätterna. Sällskapssjuka kanske? Kram

2011-01-22 @ 20:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin