Evighetsprojekt

Denna donna kommer nog aldrig att bli klar känns det som. Första gången som jag blev "klar" med denna målning var 2003, sedan dess har hon haft många olika utseenden.


Precis som mig, dig och alla andra så verkar hon förändras med tiden. Hon åldras, ändrar ansiktsuttryck och hennes vingar har bytts mot kvistar och gröna blad. Jag vet inte om hon någonsin kommer att sluta att förändras. Slutar någon någonsin att förändras? Kanske vi slutar förändras när vi dör, efter att vi blivit jord.

Kanske måste jag bränna upp henne för att kunna säga att hon har slutat att förändras. Kanske måste hon dö. Men inte ännu på ett tag.

Kommentarer
Postat av: Petra

Detta är nog din "mona lisa"! =)

Bränn den inte, då tror jag att du ångrar dig!

KRAM

2011-01-27 @ 13:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin