Dröm från barndom

När jag gick på Umeå Konstskola så fick vi göra serier på varandras drömmar. Den här drömmen tecknade Sofia Ricklund-Lidgren och det är en dröm som jag drömde återkommande när jag var ett litet barn.

Drömmen handlade om att ett hus brann upp.

Jag stod där mitt i natten och tittade bort mot ett skogsbryn. Vid mig stod en ängel och tillsammans tittade vi mot det brinnande huset.

Ängeln sa att jag var död, att jag (och några stycken till) hade brunnit upp.

Jag frågade ängeln ifall jag också blev en ängel eftersom jag var död. Döda barn lir väl änglar? Men ängeln sa att man måste gå i flygskola först. Om man inte lärde sig flyga så fick man inte bli någon ängel.

Så jag började i flygskola med andra döda barn. Det var då det fruktansvärda inträffade...

Den som skulle lära oss att flyga var Karlsson På Taket! Jag var livrädd för Karlsson!!

Kommentarer
Postat av: Mahlin

Nämen vilken knasig dröm.. Har du kollat upp vad den kan betyda?

2011-01-09 @ 21:18:59
Postat av: saralovisa

Hahha åh Teresa, jag kunde inte sagt det bättre själv!



"Chokladen och jag kommer för alltid att gå sida vid sida livet ut på ett eller ett annat sätt, den ger mig en tillfredsställelse som endast kan liknas med himmelriket! Mums och kärlek."



Precis så är det!

2011-01-11 @ 08:54:18
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin