Avokadofeber

De senaste veckorna har jag varit vansinnigt avokadosugen. Det har i princip bara blivit avokadosmörgåsar hittills, men nu har jag suttit och funderat på vad man mer kan göra med avokados.

Följande har jag hittat recept på:

Avokadosallad
Avokadosalsa
Avokadosoppa
Avokadopaj
Avokadopasta
Avokadoglass
Avokadomousse
Avokadosås

Dessa ovanstående finns i många olika varianter.

Men det borde ju också gå att göra avokadovåfflor och pannkakor (med avokado i smeten), ugnsbakad avokado, smörslungad avokado, avokadokakor och avokadocupcakes!

Dixi-Persea americana fruit
Mmm.. gott, gott, gott!

(avokadobilden är en länk till källan)

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Hahaha ojoj. Men du har rätt avocado är så värt!

Måste nästan köpa mig några idag!

2011-01-26 @ 12:12:21
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Petra

avocado är ju huuuuur gott som helst! jag & tjoppan älskar det! =)

2011-01-26 @ 14:41:08
Postat av: Felix Vincent

Avokado is the shit! Och du är bra! :)

2011-01-26 @ 17:41:01
URL: http://felixvincent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin