130 ml antikroppar i slasken!

När jag för någon dag sedan hade migrän var jag tvungen att ta migränmedicin. Jag har verkligen försökt undvika migränmedicinen så långt det går, dels för att den är så förbaskat dyr men även för att jag inte får amma på 12-24 timmar (tid beroende på vilket märke jag tar). Men efter tolv timmars värk tog jag en tablett.

Det svåra är inte att jag måste pumpa ur mjölken, det är ju inget märkligt med det, men jag tycker att det är jättesvårt att kasta mjölken! Eftersom jag inte har haft så överdrivet mycket mjölk till lillen så har jag velat att han skulle få allt jag bara kan ge honom. Även om han inte blir mätt på mjölken så kan han ju i alla fall få i sig mina antikroppar... och ta i trä, men han har faktiskt inte varit sjuk bortsett från lite kusar i näsan.

Men nu var jag alltså tvungen att kasta mjölken eftersom sumatriptanet från medicinen går över i mjölken. Huuuga vad det tar emot att slänga alla dessa antikroppar under tolv timmars tid!

130 ml antikroppar i slasken!

Sedan blir lillen så förvirrad när han inte får snutta, för öven om jag ger honom mer mat så är han ju van den närhet som amningen ger. Jag tycker så synd om honom för han så tydligt visar att han vill ammas men han inte får. Jaja, migränen försvann ju åtminstone.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Teresa, det var det enda rätta:) Men jag förstår dig i sorgen över att slänga något så värdefullt!

2011-01-05 @ 13:14:26
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin