Sluta amma? Jag?!

... näää det har jag väl aaaldrig sagt att jag skulle sluta amma :S

Nämen allvarligt. Det går bra vissa dagar (på dagtid) men på nätterna suger han sig fast som en igel. Vissa nätter är det bara två gånger men andra nätter är ha konstant fastklistrad vid bröstet. Jo, det är meningen att han ska sova i spjällsängen, men min "kliva-upp-och-vyssa-honom-moral" är allt för låg nattetid, så jag lägger oftast honom bredvid mig i sängen då han vaknar i gråt.

Det går väl sådär halvbra/halvdåligt att sluta amma d.v.s.

Mammas lilla vampyr :)


Men eftersom att jag så oerhört positiv *ta i trä* ska jag vända det till fördel!

Härom dagen började jag fundera över våren - Då kom jag att tänka på pollenallergi!!

Jag tänkte att det skulle ju vara bra ifall lillen fick antikroppar mot björkpollen och då borde jag ju rimligtvis amma honom lite i vår också. Bor man i Björkarnas Stad så kan det ju vara bra att inte vara överkänslig mot björk, eller hur?!

Sagt och gjort! Jag ammar nog fram till i sommar, åtminstone nattetid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin