Sittsovaren

De senaste två nätterna har lillgrabben varit lite märklig. Det är inte det att han inte har varit trött - han har varit jättetrött! Han har blivit jättearg då jag har försökt att lägga honom och det verkar som att han antingen vill leka sig till sömns eller sitta i mitt knä, luta huvudet mot mitt bröst och titta på bildskärmseffekterna på mediaspelaren (de där psykadeliska neon-animeringarna) tills han somnar.

Det här vill han titta på innan han somnar (bildkälla)

När han sedan somnat så vaknar han direkt då jag lägger ner honom i spjälsängen. Så går det runt, runt, runt- upp och bära och sjunga igen. Helst skulle han nog vilja att jag halvsatt upp hela nätterna med honom lutad mot mig, lyssnandes på någon valsång kanske.

Det andra fungerande alternativet har varit att han får sitta upp i vagnen (jo, han envisas med att vilja sitta) och titta på medan jag diskar. När jag stänger av vattnet vaknar han.

Sittsovaren sover äntligen i köket klockan halv tre på natten.

Då kan man tänka sig att han tar sig en sovmorgon istället, men nej. Han har vaknat när hans pappas väckarklocka ringer, då vill han upp och leka och fort ska det gå!

Jag borde väl kunnat räkna ut att han skulle bli såhär förr eller senare.. det är ju så att hans föräldrar råkar besitta en viss "känslighet" gällande dygnsrytmer. Sömnsvårigheter och nattilga uppvaknanden - Jag vill inte måla fan på väggen, men han verkar det arvet i sig.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Åååh så jobbigt!

Han är en liten änglapojke er Otto, men attans vilken otur om han ärvt sömnsvårigheterna!

Hoppas natten blir bättre, du förtjänar sömn!



Jag hittar inte Mia&klara på svt... why?!!!

2011-02-11 @ 23:58:56
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Malin

Hej!

Självklart måste man få snoka ;-) Fint att du också har en blogg ju! Fredrik har nog kanske visat mig någon oljemålning du gjort på FB när jag tänker efter... Har förstått att ni är en kreativ familj :-) Jag är mer en sån som gillar att sitta och greja med små detaljer så då funkar akvarell bra!



Söt sittsovare! Ha det fint!

2011-02-12 @ 15:51:27
URL: http://mejlajn.blogg.se/
Postat av: VelourVenus i egen högfärdig person

Jag kom förresten på det; Han kanske känner sig täppt i näsan, lite ont i bihålorna eller i öronen.. då kanske det känns jobbigt att ligga ner, det kan vara därför han vill sittsova! Men i övrigt verkar han ju pigg..

2011-02-12 @ 20:16:06
URL: http://velourvenus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin