Kylan

Idag är jag frusen ända in i märgen. Det drar kallt utefter golvet som om det vore öppet vid listerna. Mina fingertoppar är som isbitar och jag måste värma dem i varmvatten varje gång jag ska byta blöjor på lillen för att han inte ska bli förskräckt.

Det har nog med kylan utomhus att göra, det är nog därför det känns kallt härinne också, men då är det ändå mildare idag än det har varit de senaste dagarna.

Så här vacker är björken utanför vårt sovrumsförster då det är över 20 minus. Det ser nästan ut som att det har öst ner sockerkristaller från himlen. Som en frusen skönhet står fröken Björk där i väntan på vårvärmen. Ja, som vanligt så speglar jag mig i min omgivning. Fröken Björk är jag och jag är fröken Björk - frusen och längtande efter att få tina upp och slå ut mina knoppar.

Nu har jag dragit på mig stickade sockar och en varm kofta så vi får väl se om jag lyckas tina upp lite. Lillen har jag bäddat ner i vagnen under filten. Han verkar inte vara kall som jag som tur är.

Nu längtar jag efter min käre livskamrat - Han skulle nog kunna värma mig, både i kropp och själ :)



Kommentarer
Postat av: saralovisa

Ja, jag kände att det gav så mycket! Längtar efter läsa boken om barnets utveckling! Helt galet vad man kan gå igång på barninfo:)



Hon vi träffade var riktigt riktigt bra, kändes riktigt skönt att få höra av någon annan att jag nog skulle använda knapp på vänster tutte.

SÅ kan jag bara få känna mig sådär extra duktig när jag försöker att härda lite utan. Inte som att jag misslyckas. Nej, i det stora hela så är jag väldigt nöjd med henne :)



Men attans! Och inte tänkte vi på det heller, haha hade vi ju kunnat passa på att hålla gofisen!

Fler tillfällen kommer :)

Tack för idag kära du!

2011-02-21 @ 23:26:01
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin