Humörssvängning

När jag vaknade i morse mådde jag verkligen pyton. Utan underdrift kan jag påstå att jag kände mig ordentligt sjuk och bakis. Jag hade dock varken druckit alkohol eller dragit på mig någon förkylning.

Jag hade glömt att ta min medicin.

När jag glömmer att ta medicinen börjar jag att kallsvettas, tappar balansen, får huvudvärk (får iof huvudvärk av allt), blir fysiskt illamående och blir ett emotionellt nervvrak. Jag hann skrika av raseri på min snälle, snälle, snälle sambo fem gånger under den första halvtimmen och började nästan storgrina mitt i alltihop.. för att han pratade med mig.

Nej, jag ville såklart inte dö på riktigt, det var mer bildligt talat...typ.

Dessutom skulle mina föräldrar komma förbi efter att de hade städat ur brorsans lägenhet. Det kunde inte komma mer olägligt (tyckte jag just då) och planerade att ligga i sängen och låsa sovrumsdörren för att slippa umgås.

Jag tog snällt mina mediciner och drack mitt livsviktiga morgonkaffe. Åh fyy vad illa jag mådde av kaffet! jag ville bara kräkas på köksgolvet. Migränkänningarna började att krypa sig närmre och jag stoppade därför även i mig tabletter mot det.Så! då var jag fylld av kemikalier och koffin från topp till tå!! Men jag fortsatte att muttra över hur mycket livet sög och att jag inte ville någonting, inte någonting alls!

Men sakta och säkert blev jag mindre yr, mådde mindre illa och när mina föräldrar dök upp lyckades jag (hör och häpna) klä mig.

Jag märkte inte av "humörssvängningen" särskilt mycket när den väl infann sig, men nu på kvällskvisten har jag varit på ett strålande humör! Och vet ni vad jag gjorde?! Jag crosstrainade i 20 minuter!! Jag som bara kunde stå på den där maskinen i tre minuter för två veckor sedan...


Jag blev mäkta imponerad med tanke på hur jag hade mått tidigare under dagen.
Som förbytt, såsom natt och dag!

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Vilken underbar tur att det vände till det bättre! Din stackare, huvva det låter fruktansvärt att råka på allt det där bara för att ha missat en sak som ett piller. Huugah!



Du fattar inte hur peppad jag blir av att höra om träningsutveckligen!

Så underbart peppande! :) Snart snart så är vi friska hälsosamma supermammor! Jippie!

2011-02-13 @ 06:33:26
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: erika

fast det är ju bra på det sättet att man blir mindre förutsägbar! förutsägbar är ju ingen vi vill vara eller hur?!?



en sak som jag blir sjukt yr av är att gå på gåband! har gjort det två gånger hos mimmi & farfar, men shit!!! jag kan knappt stå på benen när jag kliver av :-D



ha en riktigt bra söndag vännen

kramkram

2011-02-13 @ 11:17:13
URL: http://www.erikabergstrom.com
Postat av: Mamma

Jag tyckte du bara syntes nyuppstigen. Det var iallafall roligt och mysigt att få träffa er en stund. Kram

2011-02-13 @ 18:21:05
Postat av: petra

gulle du! hoppas du slipper mer huvudvärk för idag då!!! duktig du va som tränade!!! =)

2011-02-14 @ 14:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin