Bra med ambitioner! men..

Ni som läste inlägget från igår (förrgår, om man ska vara petig) vet att jag hade många tankar om vad som skulle göras den dagen. Jag gjorde inte mer än en fjärdedel.

Jag väljer att se positivt på det: Det är bra med ambitioner! men om inta allt hinns med så bör man ju vara glad att man faktiskt tog sig för och tänkte göra något överhuvudtaget.

För det kunde ju varit värre! Det kunde ju varit så att jag låg under täcket i apatisk depression eller att jag låg i migrän. Jag kunde ju valt att sitta och spela WOW (...varför jag nu skulle göra något sådant?!) istället för att sopa golvet i köket, bränna kakor i ugnen och sjunga "blommig falukorv" för lillen.

Det är bra med ambitioner även om de inte blir utförda i realitet - Bättre det än att inte ha några ambitioner alls!

Idag/igår torkade jag köksgolvet, alla andra göromål fick bokstavligen stå och samla damm. Jag ser det som en övning i att prioritera tid så att det ska finnas mer utrymme för kärlek till mig själv och min familj. De är ändå det viktigaste!

Ju mindre tid jag ägnar sådant som att städa och diska desto mer tid ägnar jag mig åt kärleken. Varför skulle jag tvätta håret t.ex. när jag ändå bara ska flumma runt här hemma? Fullkomligt onödigt och tidsberövande göra! Inte tusan märker lillen att jag inte har nytvättat hår, inte min sambo heller för den delen.

Nu avslutar jag detta inlägg med en fin bild som jag tog på lillen idag. Han fick låna min solhatt och han passade utmärkt i den.

Han ser lite sur ut på bilden. Han var faktiskt glad tills jag började fotografera honom med blixt :P

Naturligtvis har jag en massa ambitioner inför morgondagen också - Men den inget i livet, och då menar jag INGET, är hugget i sten förutom dödsrunor! allt annat är mer eller mindre dynamiskt och föränderligt.

Detta med stenhuggerierna är bildligt talat. Översatt:

Så länge du lever kan du välja hur du vill spendera din tid
men när du är död har du inte längre något val.

Jojo, sanningen är scarry shit ;)

Minns det mina kära. Minns det och bryt mönstret.

Kommentarer
Postat av: Sanna -Blivande Mamma

Nää, vad fräsigt du :)

Eh renodlad ;) det behövs inte, roligt med nytt och nya intryck :P haha =)

2011-02-25 @ 11:55:14
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: erika

jag håller fullkomligt med dej! jag har försökt att vara nån "välds-bäst" mamma som städat, strukigt, bakat & hållt efter...men nu har jag gått tillbaka till gamla mönster & skiter fullkomligt i det allra mesta & guuu va mycket bättre allt blir då :-)



kram på er alla

<3

2011-02-26 @ 13:59:40
URL: http://www.erikabergstrom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin