Är ett Alla Hjärtans Barn på G?

Nja, alltså.. jag brukar inte ha för vana att fotografera in i andras fönster, inte så ofta i alla fall,  men detta var ett speciellt tillfälle då man faktiskt får göra sånt!


Ser ni fönstret där det är tänt? Det hänger röd flagg där!!

Det betyder att våra fina grannar har åkt in på förlossningen, förhoppningsvis för sista gången under denna graviditet. Jag tror att de kommer att stanna där för det lät som att deras bebbe inte var långt ifrån att anlända.

Jag och min karl hade skämtat om att vi borde be dem signalera på något sätt när de åker in till förlossningen (för det är väl en sjävklarhet att grannarna ska få veta när det är dags! hehehe...)  Jag berättade det för Sara Lovisa och Simon som tog idén på blodigt allvar. De började att ha en röd halsduk nära till hands för att den skulle kunna hängas upp då det var dags att åka in.

Nu hänger halsduken där! Det verkar som att det blir ett Alla Hjärtans Dag-Barn som anländer <3 <3 <3

Lycka till önskar familjen tvärsöver!

Kommentarer
Postat av: Felix Vincent

Så bra grej! Det borde göras nationellt!

2011-02-14 @ 09:10:22
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: VelourVenus i egen högfärdig person

Deras lille kom förresten i morse omkring klockan 08.35. Femton dagar övertid. Vägde 4350g.

Det blev alltså ett Hjärtegryn på Alla Hjärtans Dag!

2011-02-14 @ 12:20:17
Postat av: petra

vilken rolig idé!

och tack för informationen du lämnat som kommentar! nu behöver jag inte gå här och undra ;)

2011-02-15 @ 08:06:41
URL: http://livetmedeije.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin