Älskar

I morse satt och tittade på allt jag älskar. Jag vände bestämt bort blicken från disken och det smutsiga köksgolvet, istället tittade jag på mitt älskade barn. Lillen var så oerhört lik sin pappa idag! Ja, han är alltid lik sin pappa men vissa dagar har han vissa luriga miner för sig, precis som sin far när han försöker lura i mig något busigt lurendrejeri. Jag verkligen älskar den minen och lillgrabben verkar ha ärvt den!

Hmm.. han har visst lite torkad gröt kvar kring munnen.

Lillens luriga blick blir en påminnelse om den kärlek jag hyser både till han och hans far.
Mina älskade busmumrikar!

Vidare tittade jag på min farmors gamla kaffebricka som jag tog till vara på i höstas. Den är så vacker och blommig! Jag var tvungen att ställa min kopp med morgonkaffe på brickan.


Koppens mönster skär sig mot brickans - det känns fel och rätt på samma gång. Två olika mönster som mäter sina krafter mot varandra. Men samtidigt flyter de samman och blir en helhet.

Jag kunde inte låta bli att känna mig som koppen - Där står den lite malplacerad och skär sig mot sin omgivning. Som jag: Full av mönster som är svåra att matcha med underlaget.. och..ehm... full av kaffe.

Just idag älskar jag mitt överdrivna (och smått tvångsmässiga) symboliktänk. Jag älskar inte alltid den egenskapen vill jag lova! men just idag gör jag det.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Ja jag vet att det var lite tokigt. Men jag gick heeeeemskt försiktigt. Dubbelkollade varje steg, det kändes mer effektivt än det värsta trappa! Hade svårt att låta bli. Men jag lovar, det blir inget mer! :)

Kolla bloggis.. ni är så vackra!

2011-02-09 @ 17:06:48
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Johanna

klart jag måste säga hej isåfall :) hej, jag följer din kompis saralovisas blogg slaviskt !:)

2011-02-09 @ 21:09:14
URL: http://[email protected]
Postat av: VelourVenus i egen högfärdig person

Johanna: Nämen vad trevligt att även Sara Lovisas läsare tittar in här! Hjärtligt välkommen tillbaks när du helst vill :)

2011-02-11 @ 23:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin