Mamma på besök = Tvättat, städat och diskat

Min mor kom på besök igår och stannade över till idag. Hon skulle egentligen haft handledningstid på universitetet men handledaren ställde in mötet, men då blev det mer tid med oss istället!

Tillsammans plockade vi undan lite på balkongen som hade fallit i glömska i höstas (amningspsykos kanske?).


Morsan och Otto busade och busade och busade. Jag passade på att tvätta upp toppen på vårt Mont Everest till tvättberg - Sex stycken tvättmaskiner!! Det tragiska är att det säkert är sex tvättmaskiner kvar att tvätta :P

Alltså, för er som inte vet: Vi har tvättstugan fem trappuppgångar bort ifrån där vi bor och ingen hiss upp till lägenheten, så jag drar mig för att släpa med både lillen och tvätten samtidigt.

... bara så ni inte tror att jag gillar att samla smutstvätt! Näe, jag gillar faktiskt att tvätta i motsats till vad jag tycker om att diska. Jag hatar att diska! Men tvätta går an och jag gillar att mangla lakan av någon märklig anledning. Men jag gillar inte att kånka lillen upp och ner i vårt trapphus, vilket faktiskt är ganska läskigt nu när han börjar bli så pass tung. Nu hamnade jag visst på ett sidospår... åter till ämnet.

Jo, så jag passade på att tvätta, tvätta och tvätta medan jag ändå hade barnvakt. När jag nu äntligen sätter mig ner och pustar ut så upptäcker jag att min morsa har tjuvstädat i lägenheten! Hon har plockat upp alla leksaker och torkat golven, diskat och rengjort spishällen medan jag tvättade.

Nu är det ju hyffsat påskfint här så man kanske t.o.m. törs skaffa lite påsktulpaner utan att behöva känna att man försöker polera en bajskorv ;)

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Åh vad härligt!!!:)



Jag hatar också att diska men har inget emot att tvätta.. DISKA SUGER på ren svenska!



Jag tror att du har helt rätt i dina egna fantastiska slutsatser! Han behöver oss som redskap, vi är hans förlängda arm:)



Jag såg dig idag från mitt fönster kära du! Jag saknar dig! Känner dock att jag som vanligt är proffs på att boka upp mig så mycket att det aldrig finns plats för att vara lite spontan. Huvva! Ska skärpa mig på den fronten.



Förresten, jag är faktiskt lite smått sugen på att göra ett försök till på håret.

Har insett att det inte finns en chans i världen att jag någonsin har råd att gå och bleka en omgång till.. även om jag är rädd att det ska finnas för mycket röda pigment för att det ska gå att bleka hemma.

Frågan är om det är någon skillnad på blekning man köper i affären och den dom blandar till?

Deras reultat blir ju också väldigt guldigt.

Jag använder en inpackningsfärg nu för att dämpa det gula lite... det borde ju fungera på vanlig blekning också`?



ELLER?



Haha ursäkta att jag bara babblar på av farten.

Puss på dig!

2011-04-19 @ 21:44:33
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: saralovisa

Jag hatar lår som skaver! Det är hundra gånger värre än att jag otrivs med dom för syns skull.. men att aldrig kunna röra sig fritt det är förjäkligt!

Jag har än aldrig blivit så tunn att dom slutar skava.. det har dom gjort sen 3an typ.. (i mellanstadiet alltså) Hoppas hoppas att jag tar mig ner en vacker dag. Jag vill också kunna springa runt barbent!



Alfons växer fort som tusan nu, ändå äter han mer sällan och sover mer (jag är så äckligt tacksam känns som att det gör mig lite mer rustad inför nästa utvecklingsperiod!) Han förbluffar mig varje dag nu över hur stark han är!

Min lilla storkille! :)



Vart sur över att jag såg tjock ut i min gråa så det vart till slut den rosa -IGEN!

2011-04-19 @ 21:57:40
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Morsan

Va har du sett att jag tjuvstädat. Haststädat heter det... Mest har ju Otto och jag lekt...Han är för rolig!

2011-04-19 @ 22:27:12
Postat av: inteutanmindotterochson

mammor är ju bäst! =) min kära mamma är i fjällen och jag hade tänkt överraska henne genom att måla lite i hennes hus (jo, hon håller på att måla, jag ska inte bara åka upp och tok-måla nått... ;) fniss)

får bara hoppas att hon har en extranyckel någonstans!

kramar!!!

2011-04-20 @ 07:57:26
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: erika

finmormor & sötnöten otto :-)



kramkram

2011-04-20 @ 09:46:36
URL: http://www.erikabergstrom.com
Postat av: saralovisa

Nu har jag redan hunnit vara snabb och köpte en slingning från Poly Blond med slinhätta.

Får kanske prova silverinpackningen om inte min färginpackning tar bort lite av gulheten.



Om det går att få till så vill jag hemskt gärna ha hjälp, får ta det någon sväng när Simon är hemma så att jag är Alfons fri en stund. Annars blir det svårt. Du kanske vill ta det när Jens är hemma?

Men om det blir för tungt för dig så får du säga till raring så får jag ragga hjälp av någon annan:)

Annars är jag redo typ fredag eller så!

2011-04-20 @ 23:01:50
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin