Knipsa Kattskrället

Jag har nog inte varit med om värre! Hon löper ju för tusan varannan vecka nu och har ållit på så i snart mer än två månader. Grannarna måste tro att vi misshandlar henne för det låter riktigt illa om henne, värre än någonsin tror jag.

Min högt älskade MaineCoon-flicka Felicia


Hon är ju fortfarande världens finaste och gosigaste katt som vi håller av så fantastiskt mycket, men nu blir hela familjen oerhört stressade av hennes skrikande. Vi har inte haft råd att kastrera henne fören nu, men jag sålde en tavla till min mamma så nu kan vi knipsa henne. Det känns lite vemodigt eftersom jag gärna hade tagit en kattunge efter henne någon gång. Men förutom att hon driver oss till vansinne så är det eller inte vidare schysst mot henne att behöva gå omkring och vara så här uppspelt.

Nu den 19e har vi fått tid hos veterinären så denna vecka är den sista som vi behöver uppleva detta oväsen. Hoppas bara att hon inte blir allt för personlighetsförändrad av kastreringen (bortsett från löpandet) för jag tycker så mycket om henne som hon är. Men det blir nog jättebra! hon kommer att må prima av att få ta det lite lugnt såhär på ålderns höst  :)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ni hade kunnat prova med p-piller ett tag annars. Inte under en längre period dock! Mina katter är båda kastrater nu (honor) och de är precis som innan. Förutom att den ena gått upp en del i vikt. :(

2010-11-26 @ 18:44:40
URL: http://vingaamelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin