vår i luften


idag kände jag våren i luften
den luktade lite dammigt
men den kändes varm mot huden
och den retade mig till ett leende
och till att vilja ta av mig jackan

den retade mig stanna upp och andas in vårdammet
till att vilja sätta mig på en parkbänk vid en främling och säga:
vilken fantastiskt tur vi har med vädret idag!
och främlingen skulle le tillbaks och hålla med
för att mitt konstaterande skulle kunna vara
den enda självklara sanningen i världen

idag kände jag våren i luften
och jag började fundera
över de gånger jag låtit våren gå mig förbi
och den tanken retade mig till ett leende
inte för att jag så många gånger
har försummat mig den känslan
att inte velat känna den
i rädslan av att väcka vårtrötta björnar
tanken retade mig till ett leende
för just denna vårdags skull

för idag kände jag våren i luften
och den luktade lite dammigt
och den var varm mot huden
och den retade mig till ett leende

Kommentarer
Postat av: pappa jens

vilken fin! är det du? är det din mage? Jag vet att det är du och att det är din mage! puss

2010-05-13 @ 10:45:22
Postat av: Elisabeth

Så fint! Kram på er!

2010-05-13 @ 17:22:05
Postat av: Kiki

Fin dikt, fin mage och fin människa!

2010-05-14 @ 11:10:27
Postat av: Christine Andersson

Idag är det SOMMAR i Gottne, 25* C i skuggan! Underbart :)

2010-05-15 @ 15:22:51
Postat av: erika

Vackra ord & vacker bild!



många kramar

2010-05-16 @ 10:05:50
URL: http://meja.myshowroom.se
Postat av: saralovisa

Åh så fin bild theresa! Hela du är så fin jämt!!!



Men du fusk GI kändes väldigt i min smak! Jag gillare!:D Tack för tipset!

2010-05-16 @ 12:50:59
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin