magen

Det känns som att jag har haft miljoner saker a tt göra i plugget, ändå kan jag inte påstå att det är mer att göra än vanligt. Men jag känner att jag behöver så mycket tid just nu - Tid att sova, äta och stryka på magen!
Bebben sparkar för fullt och nu kan jag se magen ändra form beroende på hur den ligger. Det börjar att kännas tröttsamt i magmusklerna som hela tiden kämpar för att hålla samma form som förr, men bebisen och livmodern växer ganska snabbt nu och i slutet av dagen känns det som att jag har gjort typ femhundra sit-ups, och jag antar att det är ungefär samma sak... men åt andra hållet :P

Jag har iaf. photoshoppat med en av magbilderna och jag tror att det ska se ut ungefär så här nu:


Jag tror att vi ligger på vecka 22+ nu (22veckor avverkade och går in på 23e veckan). Efter vecka 24 är bebisen tillräckligt utvecklad för att överleva om den skulle råka trilla ut för tidigt! Inte för att jag tror att den kommer att trilla ut (för den verkar trivas ganska bra därinne) men det är ju alltid en lättnad att hamna inom en tryggare gräns. Bebisen är nog lite magrare än vad jag har ritat på bilden - Under de kommande veckorna kommer den att samla på sig fett, växa lite mer på längden, samt att organen kommer att mogna till sig lite mer.


När jag fö rsöker att "dra in magen" så kan man se hur högt livmodern ligger - Ungefär strax ovan naveln. Nu kommer den att växa en centimeter i veckan!


klicka på de små bilderna för att se dem i större format

Kommentarer
Postat av: Felix Vincent

Du är en fin tjockis. ^^

2010-03-11 @ 07:47:42
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: erika

Åh vad mysigt!!! Du är så vacker :-)



Många kramar på dej

2010-03-11 @ 09:58:15
URL: http://www.metrobloggen.se/meja
Postat av: Johanna

Hej Tesa

Jag vet inte om du har hört denna låt, jag skulle gärna ha velat höra den när jag väntade Tora.



http://www.justsomelyrics.com/1359592/Jojje-Wadenius-Mitt-Lilla-Barn-Lyrics



/ Johanna från forsaklassen

2010-03-12 @ 17:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin