Singelsockar söker maka

Idag sorterade jag sockar och som vanligt blev jag lika förvånad över hur många "singelsockar" vi har.  Det lustigaste är nog att jag hittade en massa singelsockar som jag inte känner igen! Var kommer dessa okända sockar ifrån?! har de blivit utbytta mot de sockar som jag inte hittar?


En teori som jag har (på en mycket ovetenskaplig grund) är att tvättmaskinerna i vår tvättstuga är portaler till en annan dimension - En singelsocke-dimension. Där emellan färdas mina sockar och byter plats med andra sockar som söker nya äventyr.

En annan tanke är att det kanske är någon i min lilla familj som äter sockar. Sedan får denna person (eller katt) dåligt samvete, springer till tvättstugans "kvarglömt-korg" och plockar på sig några sockar som sedan placeras i min socksamling.

Vad vet jag. Ett mysterium.

Kommentarer
Postat av: Kiki

Jag tror att det är sockätarmonstret som flyttat in...

Det har länge bott ett sådant hos oss ;)

2010-03-20 @ 18:32:16
Postat av: milq

Haha jag tror helt och hållet att initialerna JA har ett stort finger med i detta spel. Här hemma har jag två regnbågiga tåsockor så jag hoppade till när jag såg bilden.

Sidenote, jag har alldeles nyligen gjort en singelsockhög hemma så det är också igenkänningsfaktor! Vi hörs,.-

2010-03-20 @ 19:56:03
URL: http://www.kulturskurkarna.se/milq
Postat av: saralovisa

Hum det där tål att tänkas på.. sockmoster låter inte helt otroligt, men tvättstugan är ju hellet inte att lita på!=)



sv: Marathonlopp? Jisses det är ju helt sinnes, kroppen är allt bra häftig!

Det måste du ta vara på! =)

2010-03-21 @ 09:42:56
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Felix Vincent

Du är himlarns söt Theresa!

2010-03-22 @ 07:49:42
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: saralovisa

Tack för att du förstår mig Teresa för det gör du verkligen, jag blir så glad av dina ständigt peppande och motiverande ord!

Hatten av för dig! ;)



Då sätter ord på saker jag själv bara kan snudda vid tanken! Underbara kvinna! =) Du kommer att bli en fantastiskt klok mor!

Stor kram!



(hoppas att vi ses ute på gården snart så att jag får klämma på magen!)

2010-03-23 @ 12:30:38
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin