Paket på posten

Äntligen är gravidvecka 24 avklarad!!

Barnet

Hörseln är väl utvecklad. Barnet känner igen mammans, partnerns och eventuella syskons röster. Den hör även mammans hjärtslag. Nu börjar det bli lite trångt där inne. Barnet känner vad som är upp och ned. Balansorganet i innerörat har utvecklats. Nu börjar nästa viktiga utvecklingssteg av hjärnan. Nu har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer. Vikt 700 gram

adding-left: 0px; line-height: 1.6; margin: 0px;">(källa: http://www.vardguiden.se)


I alla fall tog jag en härlig promenad i solen idag. Jag gick för att hämta ett "brev" med ultraljudsbilderna som morsan hade skickat (eftersom att jag glömde dem när jag hade tagit med bilderna som skrytobjekt). Men det var mer ett paket än ett brev som hon hade skickat.


I paketet låg naturligtvis denna vackra bild på lillskruttet (från vecka 18-19)

På bilden ser det ut som att den har en kraftig nacke. Men det är för att den ligger med armen just där så det är armbågen som pekar ut mot oss.

Ja, och så hade morsan även skickat med småkläder till bebben och en morgonrock till mig.



Bebiskläderna är nog lite stora för en nyfödding, men de passar nog i augusti eller september.

Kommentarer
Postat av: erika

Åh så vacker! Visst är det många frågor som väcks inom en när man ser en bild på en så liten människa :-)



Ta hand om dej

kram



2010-03-23 @ 14:32:36
URL: http://meja.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin