det värker

Det känns lite som att det är bebis på G nu snart! Jag har inte sovit vidare mycket nu i natt för värkarna. Jag känner mig inte så trött heller, lustigt nog är jag ganska pigg-lugn och klar i huvudet.

Jag har tidigare refererat förvärkarna som "värre än migrän" men det är inte riktigt sant för de går inte riktigt att jämföra. Av migrän blir man (åtminståne jag) ganska dåsig, svår att hålla kontakt med, yrande av smärtan - som att man satte en spärr i hjärnan som gör att man inte kan tänka klart. Dessa värkar gör ont som tusan, men jag är helt klar i huvudet, nästan "speedad" och samtidigt ganska harmonisk och lugn. Det är helt otroligt hur fiffigt kroppen kan arbeta med hjärnsubstanser, hormorner och signaler!! Och jeavlar va glad jag är att mina hjärnsignaler för en gångs skull fungerar som de ska!! Det tillhör ju annars ovanligheterna.


Så nu sitter jag uppe och klockar värkar på värktimer.se Det är en sida som jag verkligen rekommenderar (...men kom ihåg att klicka på timern varje gång innan ni tar tid för annars fattar den inte att man vill klocka! Läs instruktionerna). Just nu är värkarna mellan 35-50 sek långa och har ett mellanrum på allt mellan 3 minuter till 15 minuter, så frekvensen är ganska oregelbunden ännu.

Jag måste nog ta och övertala min karl att gå ner till apoteket så att jag får fixa värktabletter, det skulle vara bra om jag får sova lite till innan vi måste åka in på förlossningen (ifall det skulle råka bli nu i helgen). Att ha förvärkar i tre veckor, om än ganska lätta, tar på krafterna... och tömmer hemapoteket på paracetamol.

Ni lär väl höra/se/läsa från mig om vad som händer :)  Hare så länge!

Kommentarer
Postat av: mammut

Vad spännande! stort lycka till nu! :)

2010-07-09 @ 09:12:39
URL: http://mammut.myshowroom.se
Postat av: Kiki

Jag drömde om den lill* i natt, h*n var så söt, så jag höll på att smälla av! Unik, dessutom, eftersom h*n kunde le vackert redan som nyfödd. :)

Tror nog bebisen<3 kommer under det här dygnet...

Kram!

2010-07-09 @ 10:12:59
Postat av: erika

Gaahhhh** vad spännande!!! Om jag inte hör något mer under kvällen eller i möra kan du vara säker på att jag ringer under morgondagen!!!



Ta hand om dej kompis

kramkramkram

2010-07-09 @ 19:30:43
URL: http://meja.myshowroom.se
Postat av: inteutanmindotter

LYCKA TILL!!

2010-07-10 @ 08:07:59
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: saralovisa

Äre sant att bebben har kommit teresa, sttoooooooooort grattis! Jag är så glad för er skull, vi som undrade om ni fått åka in på förlossningen än när vi körde förbi er balkong idag! Wow Stor kram!

2010-07-10 @ 22:08:53
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin