kan inte tänka klart!

Jag hade goda förhoppningar om att tidspressen skulle sätta eld i röven på mig så att jag kunde få klart min B-uppsats. Det var lättare sagt än gjort. Jag försöker verkligen arbeta, men jag kan ju inte tänka på något annat än att jag har en lite krumelur i magen!! Jag fattar inte att det ska gå att leva ett normalt liv på detta vis - hur gör alla andra då?! Hur tusan ska man kunna koncentrera sig? Hur ska man kunna arbeta överhuvudtaget?

Jag läste på någon internetsida för gravida där barnmorskorna (som skriver på sidan) tipsade om att stanna upp och tänka på barnet och sin graviditet ca 5 min om dagen. Är de alldeles från vettet? så de menar att 5 minuter om dagen skulle vara en rimlig gräns?!

De enda gångerna jag inte tänker på bebisen är när jag är dödstrött... eller förresten, jag tänker på den då också! Okej, men såhär då: den enda gången jag inte tänker på den det är när jag sover - då drömmer jag om den istället :P

i skallen

Jag tycker att jag borde få bli sjukskriven för total hjärnförlamning... Gravös-hormonerna gör mig helt knäpp ju! Och här ska man gå i 6 månader med detta knäppskalle-syndrom... ja, jag tror inte att jag kommer att bli mindre knäpp heller - det är nog bara början ska ni se.

Kommentarer
Postat av: saralovisas

Hahahhahahaha åååååh du är en fröjd Teresa -Moder Teresa! Hahah magnifikt skrivet!

Tycker nog att du förtjänar sjukskrivning =)

2010-01-10 @ 22:38:50
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Felix Vincent

5 minuter om dagen... ja visst. Och så fortsätter man ge sitt barn så mycket uppmärksamhet efter det är fött också. Blir säkert hur bra som helst! Hell, jag är inte gravid och har inte heller en flickvän eller liknande som är det men jag tänker på barn mer än 5min per dag.

2010-01-11 @ 07:45:55
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: Petra

Vänta du bara! ;) Nä, jag bara skojar! Jag hade det sååå lyxigt med tjoppan! Jag jobbade till fredagen den 15februari 2008 & hon är född på lördagmorgon den 16februari! Hur lyxigt var inte det! =)

Kramar i massor & passa på att njuta av din graviditet!!!!

2010-01-11 @ 10:07:56
Postat av: Kiki

Teresa, tror du missuppfattat de där " 5 minuterna "...

Det är såklart fem minuter om dagen, som du INTE ska tänka på bebisen.

23h 55min varje dag är din alldeles egna babytänktid ;)

Kram <3

2010-01-11 @ 11:44:28
Postat av: erika

Japps! Det här är bara början :-D



kram på er

2010-01-11 @ 21:37:32
URL: http://www.metrobloggen.se/meja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin