smärtan i kroppen

Igår var jag till en sjukgymnast eftersom jag har så förskräckligt ont i (det jag trodde var) svanskotan. Jag fick ont när jag var i vecka 15-16 under graviditeten och sedan dess har jag haft ont. Jag kan sitta men har mycket svårt att resa mig upp från sittandes när jag har som ondast. Sjukgymnasten skrattade åt mig och sa att det inte alls var svanskotan som jag hade ont i utan istället var det rester från foglossningen.


Tydligen var ena benet kortare när jag låg ner och det skulle betyda att jag snedbelastade kroppen på grund av den gamla foglossningen. Förvirrande, jag förstod inte vad han snackade om men det var en massa om ligament och om spända muskler på högra sidan av kroppen. Sedan vred han på mig så att det knakade i hela kroppen... sedan sa han att jag var botad! Jahaa, det gick fort...

Nu har jag om möjligt ännu ondare, men det kanske blir bättre framöver.

Sedan var jag till arbetsterapeuten på grund av Morbus de Queirvain som tydligen är ganska vanligt att man får när man sköter barn.
Klicka för större bild

Det blir en inflammation nedanför tummen, det blir trångt och så gör det ont. För detta fick jag en mycket opraktisk handskena som jag ska bära dygnet runt i minst tre veckor. Om det inte blir bättre så får man en kortisonspruta också. I värsta fall får man operera, men det tror jag är ganska ovanligt.

Ja, efter nyår hade jag tänkt att bli frisk, sund och stark. Jag tänkte börja träna och gå ner 14 kg av mina resterande gravidkilon...  så vi får väl bara hålla tummarna att smärtorna är borta vid det laget!

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Men ajajajajajajaj!!!!

Hoppas verkligen att du blev botad! För det lät himla smärtsamt!



Teresa har du nån bra cykel?

En snabb cykeltur medans jens och otto myser är något av det mest effektiva, och det belastar inte fogarna något! Jag hoppas på att få cykla en hel del när tiden finns :)

2010-12-17 @ 14:11:21
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: saralovisa

Fick en söt kommentar på bloggen:



"Åh, vad jag hoppas att jag får en bebis som är lika söt och tjockis som Otto ser ut att vara ;)"



hhiihi



2010-12-19 @ 14:34:22
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin