Målat

Idag målade jag på en av de "misslyckade" screentrycken som Jens hade tryckt på skolan. Det är ett porträtt på mig. Jag målade en på Jens också, men den är inte klar ännu.



Jag är egentligen inte vidare duktig på att måla med akvareller (vattenfärg), jag har inte den traditionella tekniken och är dålig på att spara ut vita områden. Antagligen beror det på att jag målar, som man i vanliga fall målar med olja, då man tar de vita områdena sist - då det blir det bakvänt och förvirrande med akvarell :P

Men eftersom att jag ändå bryter mot akvarellreglerna så kan jag likaväl fortsätta att improvisera; nu har jag blandat hejvilt med både akvarell, tusch och utspädd akrylfärg. Huvudsaken är att det känns givande tycker jag!

Att experimentera utanför de ansedda metoderna kan ibland vara oerhört frigörande och utvecklande för det egna uttrycket i konsten, men man måste vara beredd på att misslyckas lika många gånger som man lyckas. Men det är väl så man lär sig? Det så kallade "misslyckade" kan vara en avgörande punkt i lärandeprocessen - det är så vi lär oss utesluta de metoder som inte fungerar.

Ja, det var nog bara det jag ville säga :)

Tjao!


Kommentarer
Postat av: saralovisa

Oh men fuck traditionella tekniker! Den var ju underbar!



Haha jaaa, linfrön är bäst!

Men tack så mycket snygging! Haha, ja jag försker iaf. Men idag är taggandet på noll.



2009-10-20 @ 11:54:27
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: saralovisas

Sv: ja visst är dom fina, älskar hela idén! :)

2009-10-21 @ 09:21:31
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: erika

Skit i alla traditioner!!!! Skapa från hjärtat istället :-)



kramas i massor!!!



p.s Meja älskar "planot" :-) hon kan sitta lääänge & spela & hon spelar med båda händerna & samtliga fingrar så kanske det är en konsertpianist vi håller på att uppfostra här hemma?? Hon är iaf lika teatralisk som en ;-)

2009-10-21 @ 10:25:37
URL: http://www.metrobloggen.se/meja
Postat av: saralovisa

Ja! Leam är hans underbara namn, han börjar kännas som en gammal kär vän :)

karaktärer for life!

2009-10-22 @ 23:23:38
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin