Trött

Jag är så fruktansvärt trött! Jag bara sover, sover, vilar, äter och sover. I vanliga fall gillar jag att sova, det är en av mina hobbys :D  Men just nu vettitusan hur jag ska hinna med allt på skolan när jag är så trött. Jag brukar vara uppmärksam under gruppdiskussionerna och vid föreläsningarna, men härom dagen var det i princip omöjligt att koncentrera sig.

Idag klev jag upp en timme tidigare för att jag var tvungen att läsa (det jag skulle ha läst tidigare men råkat sova bort) men jag fattade ingenting av vad texten ville mig. Jag frågade texten -Vad vill den postkoloniala litteraturen mig?! och den svarade att det skulle höja mitt kulturella kapital och min intellektuella status, vilket kändes ytterst främmande för mig.


När jag sedan skulle gå till bussen så missade jag den, precis när jag kom fram bakom husknuten så körde den iväg. -Piss och skit, tänkte jag och vände hem. Jag skulle ha kunnat ta bussen som gick 7 min senare, men jag blev på så taskigt humör, dessutom ville jag hellre ligga kvar i sängen och kramas med älsklingen :)
Ikväll ska jag skriva en uppsats om Kulturell och etnisk mångfald i skolan vilket är både intressant och lättsamt att skriva om, men jag har ingen lust alls :P Men Jens har handlat grape, äpplen och morötter till mig, så nu kan jag vitaminchocka kroppen!
Förresten så fyller Jens 23 år idag! Tjohooo!! Nu har han ju övertalat mig att inte bjuda på kalas och att inte baka någon tårta, annars hade jag gjort en sån här skräcktårta... eller så skulle jag baka en tårta föreställande en rumpa :D
Hmmnjaa... vi får väl ta och käka tårta någon annan dag.
Vaccinationen från igår gick bra, jag fick lite ont i armen men ingen svullnad eller feber.

Kommentarer
Postat av: erika

Tusen tack vackra människa!!!! Meja blev så glad över det finfina brevet :-) hon såg direkt att det var Fabbe på kuvertet & på kortet inuti tittade hon läääänge & berättade om allt vad hon såg :-)



Hoppas du känner dej piggare snart! Det är förjävla drygt att vara så där trött!!! Jag har börjat göra ett stort glas med vatten & dit i lägger jag en brustablett med a-b-c-d & e vitamin + en brustablett med magnesium & jag tycker att jag känner mej piggare :-) det kan ju vara placebo oxå, men vaffan! Så länge det funkar :-D



Tack för att du finns vännen

mångamånga långa kramar

2009-11-12 @ 22:14:44
URL: http://www.metrobloggen.se/meja
Postat av: inteutanmindotter

ha ha ha, den var ju helt underbar!

2009-11-13 @ 11:25:53
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oh grattis sötnos!

Vilken underbar tårta!



Jag tål inte heller att missa bussen, bra val att ligg ahemma och kramas istället!

2009-11-15 @ 09:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin