dimman

Den senaste veckan har känts som en dimma av overklighetskänslor och trötthet. Humöret åker berg-och dalbana.

Igår grät jag hela dagen. Jag fick så dåligt samvete över att jag kände mig trött och inte orkade leva upp till de krav som jag ansåg (och fortfarande anser) att jag ständigt bär inom mig. Jag grät också av rädsla för mina egna känslor, för hur otroligt mörka känslor som jag frammanar hos mig själv - Ett mentalt självskadebeteende som jag kalla det. När den värsta fienden inte finns i rädslan för döden, miljögifter, eller i kriminella och terrorister; När fienden är det egna psyket, då är det svårt att fly. Man måste ju (som allmänt känt) leva med sig själv i resten av sitt liv, vilket innebär att man lever med sin egen fiende tätt inpå. Det kan verka förfärligt och bedrövligt, men samtidigt vet jag inget annat än just det livet - Det blir en form runt vilken man lär sig bygga upp ett värdigt liv (eller åtminstone försöker) precis som en rullstolsburen måste anpassa sitt liv efter sina begränsningar.

Men jag vill även tillägga att jag har mått fantastiskt bra idag, vilket tillhör ovanligheten eftersom att jag i vanliga fall har svårt att vända på humöret. Men inte nu! För ett tag sedan fick jag en helt underbar känsla av harmoni (nästan eufori) i kroppen.

Jag är faktiskt nöjd med det mesta i tillvaron - Förutom mina hjärnsubstanser som antagligen hatar mig, har jag ju både intelligens, en relativt väl fungerande kropp, och jag kan vara snygg om jag vill ;) Man kan väl inte få allt här i livet, eller hur?!

Tjao!


Kommentarer
Postat av: Felix

Jag gillar det sista stycket! Det mesta i ens tillvaro går att styra med enbart inställning. ^^

2009-11-18 @ 00:34:25
URL: http://felixvincent.blogg.se/
Postat av: Kiki

Kram <3

2009-11-18 @ 07:25:18
Postat av: erika

Men vännen! Du är alltid vacker & trots att vi alla måste leva våra liv med vår värsta fiende farligt nära så är det väl det som gör att man utvecklas??



kramkram på dej

2009-11-18 @ 10:39:49
URL: http://www.metrobloggen.se/meja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin