Skeptisk kossa

Detta hände för några veckor sedan men jag är lite kass på att göra nya inlägg så... :P

Jag gillar djur. På sommaren kan man hälsa på en massa söta djur som bor vid Nydalasjön, Umeå.  Här på bilden ser ni en kossa som jag nyligen hälsat på. Kossan ryckte hastigt bort huvudet när jag skulle stryka den på mulen, och jag kunde inte låta bli att ta det lite personligt. 

I umeå vid nydalasjön kan man gå och hälsa på söta djur. På bilden hade jag just hälsat på en skeptisk kossa/kalv.

Jag antar dock att de stackars djuren får utstå diverse olika handpåläggningar en sån här. Många livliga ungar var på plats och skulle klappa, stryka, bära (på kaninerna) och det var ett jäkla ståhej på vissa av barnen...  det är väl inte konstigt att man som Kossa blir lite irriterad!  ;P

Kommentarer
Postat av: erika

Den där kossan hade jag inte vänt ryggen till! Kossor i allmänhet är lömska & just den där ser ut att lura på jävelskap!



kram

2009-07-11 @ 21:18:40
URL: http://www.metrobloggen.se/meja
Postat av: Teresa (velourvenus)

Ja, jag tror just att den var ganska lömsk, och lite sur också :P

2009-07-12 @ 01:08:41
Postat av: erika

Visst blir det bra med eld/vatten grejjen? Tänkte så jag oxå :-)



Ta hand om dej kompis!

kram

2009-07-13 @ 22:35:37
URL: http://www.metrobloggen.se/meja
Postat av: mimmi

man får länka, det är helt ok. :)

ps. jag Älskar smygkossan på bilden!

2009-07-13 @ 23:28:08
URL: http://mimmiberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin