Ängsdofter, bröllop och värk


Jag testade ett nytt diskmedel, det doftar äng. Egentligen luktar den saft, typ jodgubbsaft. Den är rosa-röd, luktar jordgubb och jag kan knappt hindra mig själv från att dricka upp den. Jag funderade ett tag på vad som skulle hända ifall jag drack upp en flaska med jordgubbsdoftande diskmedel; Jag kanske skulle börja rapa stora fina såpbubblor, eller också skulle jag få diarré och fisa ut de där bubblorna istället ;) . Vidare började jag tänka på att man nog gör det säkrast att inte köpa det diskmedlet ifall man har små barn som gillar jordgubbar, för det luktar verkligen godisgott.

Igår var jag på bröllop. Det var ett vackert, traditionellt kyrkbröllop. Jag är så "känslomässigt tunnhudad" för tillfället så jag fick verkligen kämpa med att inte börja storlipa. Jag hade suttit uppe hela natten för att måla den tavla som jag gav dem i bröllopspresent. Natten innan hade jag suttit uppe med hemtentamen om språkhistoria, och jag var slut i både kroppen och kroppen. När jag slutligen kom hem däckade jag, sov i fjorton timmar och vaknade med värk i hela kroppen. Det kändes som att jag hade kört ett träningspass i kickboxningoppen, ömmande leder och muskler. Jag antar att det är så det går när man struntar i den viktiga skönhetsömnen.

Kommentarer
Postat av: katta

Ja hon har ätit ett piller tror jag, om hon inte bara pillrat ut det på golvet. Men jag har inte upplevt henne som sjuk, kanske var därför hennes löp försvann så fort:P

Nu jobbar jag heltid på två förskoleavdelningar, 50% på varje.
Nädå, man kan la leka utan pengar=) Om inte annat får jag baka en kaka att bjuda en stackars pank på!

2008-03-03 @ 16:46:18
URL: http://katla.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin