För de som undrar...

Mitt Namn:
Teresa. Min mor ville att jag skulle hetat Magdalena, men blev överröstad av min far och min storebror. Det tvistas om ifall jag är döpt efter boken "Sista kvällarna med Teresa" eller ifall jag är döpt efter brorsans barndomskompis. För övrigt tycker jag om mitt namn. Det är sådär halvlagom ovanligt och exotiskt.

Min Konst:
Min konst drar åt hållet mot symbolism. Jag har fått höra att de liknar det Frida Kahlo målar, men jag skulle inte tordas mäta mig med någon av giganterna. Dessutom var den mexikanska härkomsten och politiken en viktig del i Kahlos målningar. Jag målar varken om politik eller om Mexico. Mina målningar är som drömmar; Man vet inte riktigt varför de dyker upp, de bara finns där som en paralell sida av dig själv.

Mina Vänner:
Mina vänner betyder mycket för mig. Tillsammans är vi som en maffiafamilj som står håller varandra om ryggen. Jag är nästan bara vänner av det manliga könet (Erika är undantaget). Varför vet jag inte, det har bara blivit så. Det är svårt att bli en av mina närmaste, det tar många år, tårar, skratt och road-trips. Flera tror att de är i mål, men har aldrig varit i närheten av att beöra min själ. Jag atar att jag är rädd för att bli besviken.


Nåja, det får räcka för ett tag framöver. På återseende.

Kommentarer
Postat av: Bee

Jobbar du något i sommar? Vi måste ju ta den där kaffen någon dag! Kanske med Jannica också?

2007-06-08 @ 16:46:33
URL: http://SandraBee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin