Syndarsång

Den här låten är alldeles rykande färsk. Inspelning kommer väl ske någon gång i höst (när min käre vän Mattias kommer tillbaks) då ska jag lägga upp den på myspace och länka härifrån. Håll ögonen öppna ;)

Syndarsång

Hade jag kunnat mygla
mig in på en båt någon dag
då hade jag packat min väska och dragit
för att finna mitt rätta jag

Så hade jag rest bort till Rio
eller kanske till Uzbekistan
sen hade jag löst ut min synd och min karma
och supit av bara fan

Och när jag sen supit mig redlös
på rom, likörer och mesk
då skulle gå på den svarta marknan
och köpa mig sju kilo fläsk


Ref.
............................

Hade jag inget att mista
då skulle jag varit bandit
ja hade jag inte haft samvete alls
då skulle jag varit en skit
.....................................


Och när jag sen klassats uslig
och som en ansvarslös charlatan
då hade jag slagit på stort och på brett
och sadlat om till pyroman

När jag sedan har brännt alla broar
och av Rom endast askan fanns kvar
då skulle jag spela ett parti sänka skepp
på världens alla sju hav

Ref.........................

Hade jag...
...............................

Och för att kunna finansiera
mitt liv i ett syndfullt behag
kröner jag mig själv till gangsterledare
för ett enväldigt storföretag

Och när jag sen syndat till dårskap
då skulle jag gå in pension
och som toppen på allt skriva insändare
med en grinig och orevlig ton


Ref..............................

Hade jag inget att mista
då skulle jag varit bandit
ja hade jag inte haft samvete alls
då skulle jag varit en skurk en lurk
en buse en bov ett dårhushjon
en riktig ärkeskit
.....................................




Ja, typ något sådant. Förändringar kan nog uppstå framöver.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin