Dreadful Dreams


Det har visat sig att sedan jag skaffat dreads har jag haft återkommande drömmar om att tappa dem. Antingen på så sätt att jag bestämmer mig för att ta bort dem för att sedan ångra det djupt. Eller så handlar drömmen om att jag helt enkelt bara tappar dem. Härom natten drömde jag att jag tappade flera stycken bak på huvudet. Vare sig jag tappar dem av en slump eller självmant är drömmarna alltid förknippade med en stark ångest över detta. Jag undrar över vad dessa drömmar vill säga mig. Jag har därför lagt upp en rad olika tolkningar.

Kontrollrelaterad projecering:

Mina dreads som symbol för olika situationer som jag försöker kontrollera. När jag tappar dreadsen tappar jag kontrollen. Ångesten i drömmen är kopplat till min ångest över att tappa kontrollen över de olika situationerna.

Relationsrelaterad projecering:
Mina dreads som symbol för människor jag älskar. Rädslan att tappa dredsen är en annan bild av min rädsla över att mista mina nära och kära.

Freudiansk tolkning:
Dreadsen som symbol för min potens och/eller fertilitet.... Ja, ni kan räkna ut slutpoängen själva.

Simpel tolkning:
Jag är rädd för att tappa mina dreads helt enkelt.


image9

Bild på mig från 2006. Då mina dreads ännu var unga.

Kommentarer
Postat av: Bee

En liten bajsälskande galning viskade i mitt öra att du fyller år imorgon! Grattis på födelsedagen och ha en suuuperbra fortsättning på sommaren! Vi måste verkligen ta en kaffe någon dag, alla tre!

2007-07-23 @ 22:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin