Drömmen... fruktansvärd!

 
Denna dröm var ett bra tag sedan jag drömde. När jag idag stuvade runt i min (milt sagt) förvirrande samling anteckningar, hittade ett litet papper som jag hade tecknat ner drömmen på.
Eftersom jag funderar på att genomföra en reform inom organisationen (dvs. den egna organisationsförmågan), överför jag nu informationen från den lilla lappen, till digital form.

Jag var mätt och belåten, på det viset var det inget som kändes fel, även om jag var ganska less på kinamat vid det här laget. Men nu var det dags för kaffe. Framför mig stod plötsligt en kopp med svart kaffe, vanligtvis dricker jag med mjölk, men idag verkade jag glömt bort det eller också var det inte viktigt för drömmen.
    Vid sidan av kaffet låg lyckokakan, som vid första anblick var slät och gyllene. Men när jag öppnade det onödiga plasthölje som omsluter den, såg jag en oregelbunden grågrön fläck på kakans yta. Det är inte så att jag på något sätt älskar lyckokakor; tvärtom, de är ganska töntiga i både smak och som koncept. Men rent symboliskt vill man ju inte ha mögel på sin lyckokaka! Jag suckade och blev lite förargad över min egna vidskeplighet. Det var synd att jag faktiskt tror på sånt skrock: sju års olycka, onda ögat och dåliga omen. Detta är antagligen alla tre! Jag skulle kunnat driva den symboliska betydelsen, omkring den mögliga lyckokakan, hur långt som helst. Just för tillfället orkade jag inte bry mig.

Ja, så är det. Ibland har man bara inte ork att bry sig :P Inte ens om sina egna skrupler.

Ha, en trevlig julhelg. Simma lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Följ min blogg med Bloglovin